שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה
 

האם התקפי החרדה הם בגלל דברים חיצוניים?

באתרים שונים המדברים על התקפי חרדה תוכל למצוא "סיבות" שונות להופעתם.

סיבות אלו יכולים להיות סיבות כמו:

  • אכילה לא נכונה.
  • חוסר בפעילות ספורטיבית.
  • עבודה במשך זמן רב מדי.
  • בעייה ביחסים עם בני משפחה.
  • בעיות בתחום הקריירה.
  • ועוד ועוד.

האם באמת התקפי חרדה מגיעים בגלל אחד הדברים האלו?

התשובה היא: בהחלט ייתכן שאחד מהדברים האלו מהווה סוג של "טריגר". הכוונה היא: "תובנות" מוקדמות לגבי העולם היו יכולות להיות בתוך התת-מודע שלך במשך שנים, וכאשר אירוע חיצוני מסויים התחיל להופיע, הם התעוררו פתאום והחלו לגרום להתקפי חרדה.

לדוגמא, אם יש לך מתקופת הילדות "תובנה" האומרת: "אסור לי בשום פנים ואופן לא להצליח". ואז במקום עבודה מסויים אתה לא עומד ברף מסויים, ה"תובנה" הזאת יכולה להתעורר ולגרום להתקפי חרדה שכן אתה כביכול נתון תחת ה"איום" שלא תצליח.

דוגמא אחרת: אם יש לך תובנה האומרת "אסור שאף אחד יחשוב עלי דברים שליליים" ומשהו ביחסים שלך עם בן משפחה התערערו, "תובנה" זו מפרשת את המצב החדש כ"איום" ומתחילה לגרום להתקפי חרדה על מנת "להציל" אותך מאיום זה (שמישהו חושב עליך דברים שליליים).

אירועים חיצוניים העומדים "בסתירה" ל"תובנות" הנמצאות בתת-מודע, עלולים לגרום להתקפי חרדה. אך אין זה אומר ש"מקור" ההתקפים הוא באירוע החיצוני. האירוע החיצוני הוא רק הטריגר, הוא רק הכיסוי של הדבר האמיתי - התובנות בתת-מודע המפרשות את המציאות החדשה באופן מאיים.

אם "תנטרל" את האירוע החיצוני (תפסיק לעבוד באותו מקום עבודה, תשפר את הקשר עם בן המשפחה וכדומה), ייתכן וההתקפים ייפסקו, אך השורש שלהם עדיין ירחף בתת-מודע.

לגבי שינויי תזונה, פעילות ספורטיבית, מסגרות חברתיות וכדומה: כמובן שכל אלו עוזרים למצב הגופני ולשמירה על "מצב רוח טוב", אך אין הם קשורים להתקפי חרדה. התקפי חרדה נגרמים בגלל תובנות בתת-מודע המזהות אירועים שגרתיים כמאיימים. אין שום קשר בין אכילה נכונה או בין עשיית פעילות ספורטיבית לבין השפעה על התת-מודע.

במילים אחרות, אפשר לאכול פיצה ולשתות קולה ורק לשבת כל היום, ודבר זה לא יגרום להתקפי חרדה שכן מקור ההתקפים אינו בתזונה לקויה או באי-עשיית פעילות ספורטיבית וכדומה.

לסיכום, הניסיון לתלות התקפי חרדה בדברים חיצוניים הוא בפעמים רבות ניסיון למצוא "פתרון קל" לבעיה. הפתרון האמיתי לבעיה הוא הליכה לשיטה המשחררת את המידע הגורם להתקפי חרדה מהתת-מודע. הפסקת דברים חיצוניים מסויימים, או התחלת מסגרות חיים חדשות יכולות לעזור במישור הגופני אך לרוב הם לא יעקרו את שורשי ההתקפים מהשורש.

קריאה נוספת: במאמר איך להפסיק לחשוב שההתקפים לעולם לא ייגמרו יש הסבר מפורט על הדרך בה התת-מודע גורם להתקפים. דרך קריאת המאמר תוכל להבין ששורשי ההתקפים נמצאים בתת-מודע, ולא בדברים חיצוניים.

 

.

איך לעצור התקפי חרדה

        מתנה מיוחדת!
   מלא את פרטיך להורדה:

שם פרטי
 
אימייל     
      
בהרשמתך תצורף לניוזלטר שיגיע מעת לעת.
      פרטיך לעולם לא יועברו לאדם אחר.