שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה
 

הסחת דעת

כל התקף חרדה סופו להסתיים. השאלה היא: מה יהיה תוך כדי ההתקף?

כנראה שכרגע מתחילת ההתקף ועד סופו אתה מוצף בפחדים נוראיים. הלב שלך דופק חזק ואתה מהרהר "האם זה הסוף?"

דרך מצויינת להפחית את עוצמת התקפי החרדה על חייך זה פשוט להסיח את הדעת עד שההתקף ייגמר.

דוגמא לעניין: כשילד מקבל זריקה, במקום לתת לו להסתכל על המחט, לראות איך המחט פוצעת אותו וכו', אפשר פשוט לדבר איתו, וכך דעתו מוסחת מכל העניין. דבר שגורם לכך שאין ל"אירוע הזריקה" כזאת השפעה עליו.

באותו אופן, אם תסיח את דעתך, התקף החרדה ייגמר תוך מספר דקות, והוא לא ישפיע על המשך היום שלך בצורה אינטנסיבית.

הסחת דעת זה דבר פשוט לעשייה, עם זאת, זהו כלי עוצמתי במיוחד להפחתת עוצמת התקפי החרדה.

ייתכן ובהתחלה יהיה לך קשה להסיח את הדעה מהתקף החרדה. ההתקף ייראה לך יותר מדי חזק.
לכן, בפעמים הראשונות ייתכן ותצטרך "בכח" להסיח את הדעת. אך אחרי מספר פעמים, כבר תכנס להרגל, ואוטומטית תתחיל לחשוב על דברים אחרים אם התקף חרדה יגיע.

10 הצעות להסחת דעת:

  • הוצא קוביית קרח ממקפיא והעבר אותו מיד ליד. 
  • הוצא את הסמראטפון וצלם תמונת נוף. עד שתמצא נוף טוב לצלם ועד שתצלם תמונה טובה - ההתקף כבר ייגמר.
  • ראה סרטון מצחיק ביוטיוב. חפש "מתיחה" או ביטוי דומה וצפה בסרטון מצחיק.
  • התקשר לחבר ודבר איתו על כל נושא שבעולם.
  • הדלק את הטלויזיה וצפה בתכנית שאתה אוהב.
  • ראה קטע מסרט שאתה אוהב.
  • צייר ציור / בנה מודל / השלם פאזל / כל תחביב אחר שאתה נהנה ממנו ושמסיח את דעתך.
  • בדוק אימיילים.
  • הדלק שיר שאתה אוהב והתרכז במילים.
  • פתור תשבצים / תשחצים / סודוקו / משחקי מילים. בכל עיתון כמעט יש תשבצים בעמודים האחרונים. עד שתסיים לפתור את התשבץ, ההתקף יעבור.

 

עמוד הבא: מחשבות תורמות

חזרה לשלב הראשון

 

.

איך לעצור התקפי חרדה

        מתנה מיוחדת!
   מלא את פרטיך להורדה:

שם פרטי
 
אימייל     
      
בהרשמתך תצורף לניוזלטר שיגיע מעת לעת.
      פרטיך לעולם לא יועברו לאדם אחר.