שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה
 

איך להתמודד עם התקף חרדה אם הוא בעיצומו ולא הצלחת להפסיק אותו עם טכניקה מסויימת

אם התקף חרדה התחיל, וניסית לעצור אותו דרך טכניקות שונות אך לא הצלחת, אל "תלחם" בו אלא תן לו "להיות".

כמו בזמן שאתה רעב, אתה לא "נלחם" ברעב, אתה פשוט מאפשר לרעב להיות. כך תנהג גם עם התקף חרדה.

התקף חרדה נמשך זמן מסויים ואז הוא נפסק. אין טעם (בהנחה שטכניקות שונות להפסקת ההתקף לא עזרו) "להלחם" בו. זה כמו שתנסה להלחם בתחושת רעב, זה פשוט לא אפקטיבי. לא רק שזה לא אפקטיבי להלחם בהתקף חרדה, זה רק יכול לבלבל אותך עוד יותר.

הדבר הכי טוב שתוכל לעשות, זה פשוט לקבל את ההתקף (אין הכוונה לקבל אותו במובן של להרגיש אותו בכח, אלא במובן שלא להלחם בו), לחכות שהוא ייגמר, ולהזכיר לעצמך שזה רק התקף, ועוד מעט הוא ייגמר, כמו שכל התקף שחווית עד עכשיו נגמר אחרי זמן מסויים.

טכניקה שאתה יכול לנסות היא להגדיר לעצמך מה אתה חווה. אמור לעצמך: "עכשיו אני מרגיש את הלב שלי דופק מהר", "עכשיו אני מרגיש את הידיים שלי רועדות", וכך עבור על התחושות השונות שאתה חש, עד שההתקף ייגמר. דבר זה עוזר "לתחם" את התחושות, דבר שעוזר לתת-מודע להבין שזה סך הכל התקף חרדה שעוד מעט ייגמר.

המתן בסבלנות עד שההתקף יעבור. אתה יכול להסתכל בעמוד מחשבות תורמות בשביל לראות אלו מחשבות אתה יכול לחשוב תוך כדי ההתקף כדי שתרגיש טוב יותר.

הזכר לעצמך שההתקף עומד להגמר. אין התקף שנמשך יותר מדי זמן, ועליך פשוט להמתין, בצורה פאסיבית, עד שההתקף יסתיים.

בהצלחה!

עמוד הבא: הסחת דעת

חזרה לשלב הראשון

 

.

איך לעצור התקפי חרדה

        מתנה מיוחדת!
   מלא את פרטיך להורדה:

שם פרטי
 
אימייל     
      
בהרשמתך תצורף לניוזלטר שיגיע מעת לעת.
      פרטיך לעולם לא יועברו לאדם אחר.