שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה
 

איך להתמודד עם מחשבות המופיעות בזמן התקף חרדה

בזמן התקף חרדה יכולות להופיע מחשבות מפחידות שונות, הנה מספר מחשבות נפוצות, והסבר למדוע המחשבות לא נכונות:

אני אמות!

האופן שבו הלב שלך דופק והנשימות שלך מואצות הן בדיוק מה שאמור להיות בזמן התקף חרדה. הן אינן סימן שאתה עומד למות.

אני אחנק!

הנשימה עובדת באופן עצמאי, היא לא פשוט תפסיק לעבוד.

אני אשתגע!

התקף חרדה הוא בעצם מנגנון הלחם-ברח-קפא הפועל במלא עצמתו. זהו מגנון "טבעי" של הגוף ואינו גורם ל"שגעון".

כדי "להשתגע" צריך לעבור התעללות נפשית במשך שנים, אי אפשר להשתגע תוך מספר דקות, אפילו שהן קשות מאד מבחינה גופנית.

אני אתעלף!

אי אפשר פשוט "להתעלף". כדי להתעלף צריך להתבשר בשורה קשה שאין לך את היכולת לעמוד בפניה או לאבד נוזלים רבים או לאבד דם וכדומה. תחושות גופניות, אפילו שהן קשות, אינן יכולות להוביל להתעלפות.

פחד להתעלף יכול לנבוע מתחושת סחרור שיש לך בזמן התקף חרדה. בזמן התקף חרדה, יכול לפעמים להווצר היפרונטילציה כתוצאה מחמצן מרובה הנכנס לתוך הגוף בגלל הנשימות המהירות. תחושת הסחרור הזאת אינה סימן לכך שאתה עומד להתעלף.

אני אאבד שליטה!

בזמן התקף חרדה אתה יכול להרגיש כאילו שהגוף שלך "פועל מאליו". אך זהו אינו איבוד שליטה, זה סך הכל מנגנון הלחם-ברח-קפא שפועל. בשורה התחתונה, אתה עדיין שולט על המחשבות שלך ועל איברי הגוף שלך.

אני אאבד את עצמי (את ה"אני" שלי)!

אי אפשר פשוט "לאבד את האני" פתאום. זה דבר שלא יכול לקרות. אחרי התקף החרדה, אתה תרגיש את עצמך שוב פעם כפי שהרגשת תמיד. התקף חרדה הוא מנגנון טבעי של הגוף שפועל בזמן סכנות, הוא לא משהו שמסוגל לגרום לך "להשתנות מבפנים" ולאבד את עצמך.

 

.

איך לעצור התקפי חרדה

        מתנה מיוחדת!
   מלא את פרטיך להורדה:

שם פרטי
 
אימייל     
      
בהרשמתך תצורף לניוזלטר שיגיע מעת לעת.
      פרטיך לעולם לא יועברו לאדם אחר.