שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה
 

76 סיבות בגללן אנשים לא הולכים אל טיפול בהתקפי חרדה - חלק 5

(המשך למאמר 76 סיבות בגללן אנשים לא הולכים אל טיפול בהתקפי חרדה - חלק 1חלק 2, חלק 3, חלק 4) 

- אם אלך לטיפול, כולם יחשבו עלי שאני משוגע

א. אף אחד לא צריך לדעת שאתה הולך לטיפול, אתה יכול לשמור את העניין לעצמך.

ב. גם אם תספר לקרובים אליך שאתה הולך לטיפול, אתה לא חייב לספר להם את כל מה שאתה מרגיש וכו'. אתה יכול לומר שאתה הולך לאיש מקצוע שעוזר להרגיש רגוע ביום-יום.

- קראתי פעם שהתקפי חרדה זה משהו גנטי, איך אפשר לשחרר משהו אם הוא גנטי?

התקפי חרדה אינם נובעים מהדי.אנ.איי שלך, הם נובעים ממידע שגוי הנמצא בתת מודע. שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה מגיעה לתת-מודע ומשחררת משם את המידע השגוי. זה כלל לא משנה אם ההתקפים באו מהגנים / מהתנהגויות משפחתיות שנחשפת אליהם / מאירועים שחווית או כל דבר אחר. בסופו של דבר, הכל נובע מאותו המקום: מידע שגוי בתת-מודע.

- גם אם אצליח להפסיק את התקפי החרדה לחלוטין, מי ערב לי שלא אחווה איזשהו אירוע קשה בעתיד ואז ההתקפים יחזרו?

אחרי שהתקפי החרדה ייפסקו, תוכל להגיע למצב בו תוכל להכיל אירועים קשים. הכוונה היא: שאם אירוע קשה יתרחש, לא תקח אותו בצורה סימפטומתית. אתה תחוש צער, כאב, ייתכן ומחסור, אך לא תחוש מתח / פחד / חרדה וכדומה. כלומר, תרגיש רגשות של צער וכאב, אך לא תחושות וסימפטומים של חרדה.

- אם אני בעצם גורם להתקפי החרדה, איך "פתאום" אפסיק לגרום להם?

זה לא ש"אתה" גורם להתקפי החרדה, זה מידע שגוי הנמצא בתת-מודע הגורם לו. כלומר, אפשר לקרוא להתקפי חרדה סוג של "הרס עצמי" (פעולות שאתה חושב שאתה עושה אותם, אך באמת הן נובעות מיצר הרס עצמי או בביטוי אחר - מהתת-מודע). ברגע שהמידע השגוי נמחק, כבר לא "תגרום" להתקפי החרדה.

- אני לא חושב שאפשר להגיע למצב בו לא יהיו לי התקפי חרדה ולא אצטרך לחשוב מחשבות חיוביות / לעשות הרפיות וכדומה. כלומר, לא נראה לי הגיוני שאפשר באופן טבעי לחיות בלי התקפי חרדה.

אתה חושב כך רק כי "שכחת" איך חיית פעם. פעם הרי כלל לא ידעת מהם התקפי חרדה, וגם בלי לחשוב מחשבות חיוביות ובלי לעשות הרפיות או כל דבר אחר, לא הופיעו התקפי חרדה.

המצב הטבעי של הגוף הוא רוגע. לא צריך "להיות אקטיבי" על מנת להיות רגוע.

- התקפי חרדה גרמו לי להרגיש קצת "ניתוק" מעצמי. התחושה הזאת מפחידה אותי מאד. אני לא יודע אם אפשר להעלים אותה?

התחושה הזאת היא בעצם פחד של הנפש "לשכון" בתוך הגוף. לפעמים הנפש מעדיפה "להיות בצד" ולא להרגיש את התחושות שהגוף חש. ברגע שהתת-מודע מתנקה, הגוף כבר לא חש תחושות רעות, ואז הנפש מרגישה "בטוחה" לחזור ולהיות בגוף.

לסיכום, התחושה הזאת יכולה להופיע כתוצאה מהתקפי חרדה, אך בהפסקת התקפי החרדה, הנפש חוזרת למקומה, והתחושה הזאת חדלה מלהופיע.

- התקפי חרדה גרמו לי לפחד מהבוקר. אני פשוט לא רוצה להתעורר בבוקר מהפחד שיופיעו לי התקפי חרדה במהלך היום. איך אוכל להגיע למצב שבו לא אפחד יותר להתעורר?

ברגע שהתקפי החרדה מפסיקים מלהופיע, באופן טבעי, לא תפחד יותר מהתקף חרדה נוסף. זה כמו שהיה לך מתח ממבחן מסויים והמבחן נגמר בהצלחה. ברגע שהמבחן נגמר, אתה יודע במאה אחוז שהמתח מאותו המבחן לעולם לא יחזור. כך גם עם התקפי החרדה, ברגע שהם נעלמים, גם הפחד שיופיע שוב התקף נעלם גם הוא.
מסיבה זו, גם הפחד להתעורר יפסיק להיות.

- איך אוכל ללכת לטיפול? הרי טיפולים לוקחים הרבה מאד זמן, ואני רוצה להפסיק את התקפי החרדה במהירות?

לא כל טיפול לוקח זמן. שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה יכולה להתחיל להשפיע כבר מהפעם הראשונה. הסתכל במשובים ממטופלים כדי לראות מטופלים מדווחים על הקלה כבר אחרי הפעם הראשונה. אמנם, יש כאלו שלוקח להם זמן רב יותר להרגיש הקלה, אך הרוב הגדול מרגיש יותר טוב אחרי מספר פגישות מועטות.

לחלק הבא לחץ כאן.

 

.

איך לעצור התקפי חרדה

        מתנה מיוחדת!
   מלא את פרטיך להורדה:

שם פרטי
 
אימייל     
      
בהרשמתך תצורף לניוזלטר שיגיע מעת לעת.
      פרטיך לעולם לא יועברו לאדם אחר.