שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה
 

76 סיבות בגללן אנשים לא הולכים אל טיפול בהתקפי חרדה - חלק 7

(המשך למאמר 76 סיבות בגללן אנשים לא הולכים אל טיפול בהתקפי חרדה - חלק 1חלק 2, חלק 3, חלק 4, חלק 5, חלק 6) 

- הליכה לטיפול תעיד עלי שאני אדם חלש.

טיפול לא אומר שאתה "מתחת" אנשים אחרים או שאתה לא מספיק מוכשר בתחומי החיים. טיפול אומר שאתה צריך אדם שלמד איך לרפא בעיות מסויימות ותו לא. כלומר, זה לא שאתה "מודה" בחולשה מסויימת, אתה רק "מודה" בכך שאתה לא יכול לפתור בעיה מסויימת בכוחות עצמך בלבד.

- אם אלך לטיפול שלא יצליח אז יצא שסתם בזבזתי כסף. יש לי הרבה דברים לעשות עם כסף, חבל לי להשקיע אותו במקום שאני לא בטוח שיתן לי את מה שאני רוצה.

גם אם תלך לטיפול שלא יקדם אותך בכלל, זה גם יהיה לימוד בשבילך: אתה תדע מה לא עובד! כלומר, נדיר מאד ללכת למקום, לשלם עבורו כסף, ולא לקבל כלום בחזרה. במקרה הגרוע ביותר - תלמד מה לא עובד ותדע לא לחזור לכזה מקום. במקרה הבינוני - תרגיש הקלה מסויימת. ובמקרה הטוב - התקפי החרדה ייפסקו. בכל אחת מהאפשרויות - הכסף שלך ינוצל בדרך שתעזור לך.

- כסף זה דבר שמאד קשה לי להוציא באופן כללי. אני אוהב לראות דברים מוחשיים לפני שאני מוציא אותו. כאן אני עומד לשלם בשביל משהו ערטילאי.

סימפטומים של התקפי חרדה הם לא משהו ערטילאי, אתה מרגיש אותם בצורה מוחשית. הפסקת הסימפטומים יהיה גם דבר מוחשי. לאור זאת, אתה לא משלם בשביל משהו ערטילאי, אתה משלם בשביל משהו פיזי ביותר - הרגשת רוגע בגוף.

- אני לא מבין איך התקפי החרדה ייפסקו, הרי לפעמים אני לא מרגיש אותם ואז אני חושב לעצמי "האם עכשיו יגיע התקף חרדה" והמחשבה הזאת עצמה מזמנת את ההתקף. גם אם אלך לטיפול, מי מבטיח לי שלא אחשוב את המחשבה הזאת ובאופן זה ההתקפים לעולם לא ייפסקו?

טיפול בשיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה משחררת את שורשי התקפי החרדה. כלומר, בסיום הטיפול, לא יהיו לך גורמים שעלולים לגרום להתקף חרדה. באופן זה, גם אם תחשוב "האם יגיע התקף עכשיו", פשוט לא יגיע התקף. אחרי שתחשוב את זה פעם-פעמיים ולא יקרה כלום, אתה "תתרגל" לזה שאין לך יותר את בעיית התקפי החרדה, ואז כבר לא תחשוב את המחשבה הזאת יותר (וגם אם תחשוב אותה - היא לא תזמן התקף).

- אני מפחד שאלך לטיפול שלא יעזור לי ואז יצא שגם לא קיבלתי עזרה וגם בזבזתי זמן וגם ארגיש רע. כלומר, עדיף לא לקחת את הסיכון להגיע להרגשה הזאת מאשר ללכת לטיפול שגם כך לא מבטיח 100 אחוז הצלחה.

גם אם תרגיש את ההרגשה הזאת, היא תעבור אחרי יום-יומיים. ההרגשה הזאת היא לא סוף העולם. אחרי שההרגשה תעבור, תבין שפשוט בחרת במקום שלא התאים לך, ותוכל ללכת למקום אחר.

- התקפי החרדה כבר נראים לי כדבר נורמלי. הרי איך אפשר להתגונן מסכנה אם אין משהו שיזהיר אותי?

לכל אחד מאיתנו יש חלק הנקרא "אמיגדלה" הנמצא במח. האמיגדלה היא כמו גלאי. היא כל הזמן סורקת את הסביבה כדי לחפש סכנות. אם היא מוצאת סכנה, היא מיד משדרת למערכות החירום לברוח מהמקום או להלחם בסכנה או לקפוא כשאין אפשרות להלחם או לברוח. אין צורך להיות "אקטיבי" בתהליך השמירה על הגוף. אפשר להרגע, ולתת לאמיגדלה, הפועלת באופן אוטונומי, לעשות את עבודת הזיהוי סכנה והתמודדות אפקטיבית מולה.

לחלק הבא לחץ כאן.

 

.

איך לעצור התקפי חרדה

        מתנה מיוחדת!
   מלא את פרטיך להורדה:

שם פרטי
 
אימייל     
      
בהרשמתך תצורף לניוזלטר שיגיע מעת לעת.
      פרטיך לעולם לא יועברו לאדם אחר.