שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה
 

טכניקת דירוג

כשהתקף חרדה מתחיל, דרג מיד את האינטנסיביות שלו מ-0 (אני לא מרגיש כלום) ל-10 (אני מרגיש פאניקה ברמה הגבוהה ביותר).

אחרי כמה שניות, דרג שוב את ההתקף. עשה כך כמה פעמים עד שאתה מרגיש שההתקף נרגע.

לדוגמא: נניח שאתה באירוע חברתי ולפתע אתה מרגיש שהתקף מתחיל. דרג אותו מיד לעצמך, לדוגמא: אמור לעצמך: "עכשיו אני מרגיש התקף חרדה בעוצמה 2". אחרי מספר שניות דרג שוב את ההתקף, ייתכן ועכשיו תאמר לעצמך: "עכשיו אני מרגיש את ההתקף בעוצמה 4". אחרי חצי דקה דרג שוב את ההתקף, ייתכן ועכשיו תרגיש שההתקף פחת ותדרג אותו בתור 3. עשה כך כמה פעמים עד שההתקף ייפסק.

הדירוג הזה עוזר למערכת שלך להבין שסך הכל קורה כאן תגובת הגנה של הגוף, שאין זה סימן ש"משהו חמור" עומד לקרות.

מלבד זאת, דרך הדירוג אתה כביכול שולט על ההתקף, דבר שמוריד את העוצמה שלו ואת האפקט הפסיכולוגי שלו.

נסה טכניקה זו, היא חזקה מאד.

בהצלחה!

השיטה הבאה: טכניקת "אהבה"

חזרה לשלב הראשון

 

.

איך לעצור התקפי חרדה

        מתנה מיוחדת!
   מלא את פרטיך להורדה:

שם פרטי
 
אימייל     
      
בהרשמתך תצורף לניוזלטר שיגיע מעת לעת.
      פרטיך לעולם לא יועברו לאדם אחר.