שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה
 

למה אתה לא מצליח בכוחות עצמך להפסיק את התקפי החרדה?

אם אתה סובל מהתקפי חרדה, קרוב לוודאי שניסית טכניקות שונות על מנת לעצור אותם. ייתכן וניסית תרגילי נשימה, ייתכן וניסית הרפיות, אולי ניסית להחליף את המחשבות המגיעות לפני ההתקפים או אולי ניסית להוריד עומסים בחיים וכן הלאה וכן הלאה.

כלומר - ניסית דברים שונים החל מטכניקות מידיות לעצירת ההתקפים ועד לשינויים כלליים בחייך, אך למרות הכל - ההתקפים עדיין מגיעים.

מדוע? מדוע הם אינם מפסיקים?

התשובה היא: מקור ההתקפים אינו בשכל המודע. כלומר - גם אם יש לך "כח רצון" חזק, גם אם יש לך מוטיבציה עצומה להפסיק אותם, גם אם אתה חושב חיובי - כל הדברים האלו משפיעים על המודע.

כדי להשפיע על התת-מודע, צריך כלי מסוג אחר. כלים "שכליים", כלים מעולם הדמיון, כלים קוגנטיביים - כולם מתייחסים למודע, כולם מתייחסים להגיון.

אך מקור ההתקפים אינו במודע. אין להתקפים הגיון מסויים.

ההתקפים מגיעים ממערכת ההישרדות. מערכת ההישרדות אינה עובדת "לפי הכללים" של השכל. מערכת ההישרדות היא אוטומטית. כלומר - באופן אוטומטי, בלי שום יכולת להפריע למערכת ההישרדות, ההתקפים מופעלים.

הדבר דומה לניסיון לעצור תחושות רעב וצמא. תחושות אלו אינן מגיעות מהשכל, אלא ממערכת העיכול. פשוט אי אפשר בצורה שכלית "לא להרגיש רעב" או "לא להרגיש צמא".

מערכת ההישרדות אינה "מתקשרת" עם השכל. בדיוק כמו שמערכות הרעב והצמא אינן מתקשרות עם השכל, כך גם מערכת ההישרדות אינה מתקשרת עם השכל.

לסיכום, הניסיון לעצור התקפי חרדה באמצעים הגיוניים / שכליים דומה לניסיון לעצור תחושות רעב וצמא דרך השכל. מקור ההתקפים הוא מערכת ההישרדות, ופשוט אין דרך "שכלי" להגיע למערכת זו.

אם כן, כיצד אפשר להפסיק את ההתקפים?

התשובה היא: רק באמצעות כלי המגיע לתת-מודע. רק כלי המגיע לתת-מודע ומשחרר את המידע הגורם למערכת ההישרדות לחוש שהיא תחת סכנה יכול להפסיק את ההתקפים.

כל עוד שאתה פועל בצורה הגיונית / שכלית / דמיונית (עם הדמיון) - אתה פשוט לא מגיע לתת-מודע, ולכן הסיכויים שדרך פעולות אלו תפסיק את ההתקפים מהשורש נמוך מאד.

 

.

איך לעצור התקפי חרדה

        מתנה מיוחדת!
   מלא את פרטיך להורדה:

שם פרטי
 
אימייל     
      
בהרשמתך תצורף לניוזלטר שיגיע מעת לעת.
      פרטיך לעולם לא יועברו לאדם אחר.