שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה
 

ההבדל בין התקף חרדה לבין לחץ

התקף חרדה מתאפיין במספר דברים המבדילים אותו מתחושות לחץ.

הנה מספר מאפיינים דרכם תוכל להבדיל בין השניים:

1. אופי הגעת הסימפטומים.

התקפי חרדה מופיעים בבת אחת ודועכים לאחר זמן קצר. תחושות לחץ לעומתם נבנים במשך זמן ממושך ולעיתים לוקח להם זמן רב לדעוך. לעיתים תחושות של לחץ יכולות להשאר לשעות רבות, ימים, שבועות ויותר.

2. היכולת להבין את הסימפטומים.

לעיתים ניתן לשייך תחושות לחץ לדברים חיצוניים. דברים כמו עומס בעבודה, קשיים במשפחה, קשיים כלכליים או דברים חיצוניים אחרים. לעומת זאת, התקפי חרדה יכולים להופיע משום מקום ולכאורה בלי שום קשר לשום דבר.

לעיתים ניתן לשייך התקפי חרדה לדברים חיצוניים מסויימים, אך במקרים רבים הסובל אינו מבין כלל מדוע ההתקפים מופיעים.

3. הזמן הנדרש להרגעת הסימפטומים.

התקף חרדה עובר תוך דקות ספורות. לעיתים הוא נמשך ויכול להגיע לכחצי שעה. אך לאחר משך זמן זה, ההתקף נגמר.

לעומת זאת, תחושות לחץ יכולות להתמשך ולא להפסק גם לאחר זמן רב.

4. הזמן בו מתחילה התופעה.

התקפי חרדה לעיתים מתחילים מגיל צעיר. אך לעיתים הם מתחילים להופיע בשלב מאוחר יותר בחיים, ולאדם אין מושג מדוע הם התחילו להופיע. גם אם הוא "יחפש" בעבר שלו, הוא יכול להתקשה למצוא להם סיבה.

לעומת זאת, לעיתים רבות ניתן להבין אלו תכונות או מאפיינים באדם גורמים לו לתחושות הלחץ.

לסיכום, התקפי חרדה שונים מתחושות לחץ במובנים רבים. דרך הבנת ההבדלים השונים, תוכל להבין מאיזו תופעה אתה סובל.

 

.

איך לעצור התקפי חרדה

        מתנה מיוחדת!
   מלא את פרטיך להורדה:

שם פרטי
 
אימייל     
      
בהרשמתך תצורף לניוזלטר שיגיע מעת לעת.
      פרטיך לעולם לא יועברו לאדם אחר.