שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה
 

האם החלפת מחשבות יכולה להפסיק התקפי חרדה?

ייתכן ונתקלת במקומות שונים המנחים אותך לבודד את המחשבה המופיעה לפני התקף חרדה ו"להחליף" אותה במחשבה "חיובית".

האם טכניקה זו מספיקה להפסיק התקפי חרדה?

האם כל מה שצריך לעשות על מנת להפסיק התקפי חרדה הוא לעשות עבודת חקירה מסוג זה?

התשובה היא:

התקפי חרדה מופיעים בגלל מידע בתת-מודע המסמן למערכת ההישרדות שאתה נתון תחת סכנה.

מערכת ההישרדות עובדת במילי-שניות. היא נועדה להציל אותך מסכנות פתאומיות. כשיש סכנה פתאומית, אין זמן "לחשוב".

לדוגמא: אם חפץ כבד מושלך כלפיך, אין זמן לחשוב: "עכשיו נזרק כלפיי חפץ, אני צריך להתכופף".

מערכת ההישרדות עובדת באופן מיידי, גם בלי מחשבה לפניה.

כך גם עם התקפי החרדה. הם מופיעים בגלל שמערכת ההישרדות מבינה שאתה עומד להפגע. היא לא מופיעה בגלל מחשבה שלילית זו או אחרת.

לסיכום, הניסיון להפסיק התקפי חרדה אך ורק דרך החלפת מחשבות משולה לניסיון לכבות שריפה דרך התזת מים על הלהבות בלבד (ולא על העצים).

רק טכניקה המגיעה לתת-מודע יכולה לשחרר את הגורמים להתקפי החרדה. ברגע ששורשי ההתקפים לא יהיו, מערכת ההישרדות לא תסבור שאתה נתון תחת סכנות, ותפסיק להפעיל התקפי חרדה.

 

.

איך לעצור התקפי חרדה

        מתנה מיוחדת!
   מלא את פרטיך להורדה:

שם פרטי
 
אימייל     
      
בהרשמתך תצורף לניוזלטר שיגיע מעת לעת.
      פרטיך לעולם לא יועברו לאדם אחר.