שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה
 

טבלת מחשבות

שיטה טובה להפחתת עוצמת התקפי חרדה זה לעשות טבלה המתארת את כל המחשבות השליליות המופיעות בזמן התקף חרדה, ולצד כל מחשבה שלילית לרשום מחשבה חיובית נכונה.

פעולת כתיבת כל המחשבות המופיעות בזמן התקף חרדה, גם אם אף פעם לא תסתכל שוב בטבלה, כבר תסייע במידה רבה להפחתת עוצמת התקפי החרדה.

הנה דוגמא לטבלה (רק קריאת הטבלה בעמוד זה לא תעזור לך באותה עוצמה כפי שאתה תכתוב טבלה בעצמך. לכן: קרא את הטבלה כדי להבין את העניין, ולאחר מכן עשה טבלה משלך):

 

מחשבות שליליות

מחשבות חיוביות

אני אשתגע 

אף פעם לא השתגעתי עד עכשיו מהתקף חרדה וגם הפעם לא אשתגע

 אני אמות

אף פעם לא מתי עד עכשיו מהתקף חרדה וגם עכשיו לא אמות

אני אביך את עצמי     

אני בשליטה למרות ההתקף ולא אעשה דברים מביכים

יקרה לי משהו בלתי הפיך 

עד עכשיו לא קרה שום דבר בלתי הפיך, וגם הפעם לא יקרה כלום

אני אתעלף 

אני רק מרגיש סחרחורת, זה לא סימן שאני עומד להתעלף

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כשהתקף חרדה מופיע, ובהנחה שלא הצלחת לעצור אותו דרך הטכניקות השונות המפורטות בשלב הראשון, שים לב אלו מחשבות מופיעות אצלך, ופשוט "החלף" אותן עם המחשבות שכתבת בטבלה.

אתה יכול לשמור את הטבלה האישית שלך בארנק או בסמראטפון, ולהוציא אותה אם התקף חרדה מופיע. אחרי מספר פעמים שתעשה את זה, המח שלך כבר יתרגל לעניין ו"אוטומטית" יחליף את המחשבות השליליות.

בהצלחה! 

עמוד הבא: טיפים נוספים

חזרה לשלב הראשון

 

.

איך לעצור התקפי חרדה

        מתנה מיוחדת!
   מלא את פרטיך להורדה:

שם פרטי
 
אימייל     
      
בהרשמתך תצורף לניוזלטר שיגיע מעת לעת.
      פרטיך לעולם לא יועברו לאדם אחר.