שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה
 

מדריך מעשי להתקפי חרדה: הבנה, התמודדות ומניעה

חלק שלישי: מה לעשות אם לא הצלחת להפסיק את התקפי החרדה

אם ניסית את הטכניקות בחלק הקודם, ופשוט לא הצלחת להפסיק את התקף החרדה, הדבר שאתה צריך עכשיו לעשות זה לא להלחם בהתקף. אלא פשוט להמתין עד שההתקף ייגמר.

מה הכוונה?

קח את אחת מהתחושות שאתה מרגיש עכשיו. מתח או נניח רעב. נסה עכשיו להלחם בתחושה. תגיד לעצמך: "די להיות במתח" או "די להיות רעב"!

האם זה עוזר?

האם זה מפחית את המתח או את הרעב?

לא...

תחושת מתח ולצורך העניין גם התחושות שמרגישים בעת התקף חרדה, הן תחושות הנובעות ממערכת ההישרדות. לנסות להלחם בהן דומה ללנסות להוריד את היד שלך כשמישהו זורק עליך אבן (כלומר: כמו להלחם ברפקלסים). פשוט אי אפשר להפסיק תחושות הישרדות אלו.

אז מה כן צריך לעשות?

צריך לא לעשות כלום.

דוגמא להבהרת העניין: אחרי שאתה נניח רץ מספר קילומטרים, ואתה מתנשף. האם אתה נלחם בהתנשפויות? האם אתה נלחם בלב הדופק מהר?

אתה פשוט "נותן" לתחושות להיות, מתוך ידיעה שהן יחלפו עוד מספר דקות.

כך תעשה בדיוק בזמן התקף חרדה. תאפשר לתחושות להיות, עד שהן יעברו מעצמן.

ייתכן וכרגע אתה רגיל להלחם בתחושות, וההנחיה של לאפשר את התחושות נשמע לך כדבר קשה לביצוע. עם זאת, פשוט התחל לתרגל דרך זה, ועם הזמן זה יהפוך לטבע שני, כך שלא תבין איך פעם "נלחמת" בהתקפי החרדה.


עוד דבר שאתה יכול לעשות אם לא הצלחת להפסיק את התקפי החרדה זה להסתכל בשעון, ולומר לעצמך: בשעה איקס (השעה שתראה בשעון + 10 או 15 דקות) הכל יהיה מאחוריי. ופשוט לחכות עד השעה הזאת.

הדבר דומה לפגישה לא נעימה שאתה חייב לערוך. מכיוון שאתה יודע שהפגישה תחומה בזמן, אתה מרגיש שלא משנה עד כמה הפגישה תהיה רעה, בסוף היא תגמר.

כך גם בהתקף חרדה. לא משנה עד כמה היא קשה, בעוד 10 או 15 דקות, היא תגמר.


דבר נוסף שאתה יכול לעשות זה להחליף את המחשבות השליליות המופיעות תוך כדי התקף חרדה.

עשה לעצמך טבלה, ופרט בה את כל המחשבות השליליות המופיעות בזמן התקף חרדה. לאחר מכן, ליד כל מחשבה שלילית תרשום מחשבה חיובית נכונה.

רק עצם עשיית הטבלה הזאת תגרום לך להבין שכל המחשבות המופיעות בזמן התקף חרדה הן מחשבות של פחד ותו לא.

דוגמא לטבלה כזאת אתה יכול לראות כאן.

 

הדבר החשוב ביותר הוא לזכור שזה רק התעוררות מערכת ההישרדות הטבעית של הגוף, דבר שאינו מסוכן, ושעוד מעט הכל ייגמר.

בחלק הבא של הקורס, תלמד טכניקות להגעה למצב רוגע כללי בחיים. דבר שיעזור לך להיות "מעל" התקפי החרדה אם יגיעו. למעבר לחלק הבא לחץ כאן.

 

.

איך לעצור התקפי חרדה

        מתנה מיוחדת!
   מלא את פרטיך להורדה:

שם פרטי
 
אימייל     
      
בהרשמתך תצורף לניוזלטר שיגיע מעת לעת.
      פרטיך לעולם לא יועברו לאדם אחר.