שיטת 4 השלבים של שמחה אייזנר להפסקת התקפי חרדה
 

מדוע התקפי החרדה לא עוצרים למרות שאני מתרגל א', ב', ו-ג'?

אם אתה סובל מהתקפי חרדה למשך זמן ממושך, והלכת לטיפולים שונים או שלמדת באופן עצמאי שיטות להתמודדות עם הבעיה, ייתכן ואתה לא מבין מדוע ההתקפים עדיין נמשכים. הרי אתה מתרגל טכניקות כמו:

  • נשימות נכונות.
  • הרפיות.
  • מדיטציות.
  • החלפת מחשבות.
  • חשיבה חיובית.
  • דמיונות חיוביים.

אולי אפילו עשית שינויים גדולים בחייך, שינויים כמו:

  • החלפת מקום עבודה.
  • החלפת מקום מגורים.
  • החלפת חברים "שליליים".
  • שינוי אורחות חיים שונות.
  • ועוד.

ועכשיו, אחרי שאתה מתרגל במשך זמן רב את הטכניקות השונות, אחרי שעשית אפילו שינויים מרחיקי לכת בחיים שלך, אתה לא מבין מדוע ההתקפים עדיין מגיעים?!

אולי אתה שואל את עצמך: מה אני עושה לא נכון?

אני מתרגל הרפיות, אני נושם נכון, אני לא עובד במקום לחוץ, אני מתעמל, אני ישן מספיק, אני אוכל נכון, אני גר במקום נח וכו' - מדוע ההתקפים לא מפסיקים להופיע?

אם אתה מתלבט בעניין זה, התשובה היא:

הדברים השונים אותם אתה מנסה לעשות על מנת לעצור את ההתקפים נובעים מההנחה שההתקפים הם כמו למשל שומן בגוף, שאם תעשה פעולות א', ב', ג' ותשמר סגנון חיים א', ב', ג' - השומן ייעלם ולא יחזור יותר.

אך התקפי החרדה אינם כמו שומן.

שומן בגוף הוא דבר "חיצוני". הוא לא יד, רגל וכדומה, אלא "תוספת חיצונית" שאינך צריך אותה.

לעומת השומן בגוף, התקפי חרדה אינם "תוספת חיצונית" המגיעה מאיבר מיותר, אלא היא מגיעה מהתת-מודע, מקום שחלק ממך באופן מהותי.

התת-מודע אוצר בתוכו זכרונות, רשמים, אמונות, "תובנות", "פילטרים", דרכי הסתכלות על העולם, דרכי פרשנות של אירועים חיצוניים ועוד. התת-מודע הוא חלק אינטגרלי ממך, אי אפשר פשוט "לשחרר" אותו דרך פעולות חיצוניות.

הדבר דומה לניסיון למחוק קבצים ממחשב דרך ניקוי מסך המחשב, דרך ניקוי המקלדת, דרך שמירה על המחשב מפני אבק וכדומה.

הדרך היחידה למחוק קבצים היא באמצעות גישה ישירה לזיכרון ופקודה ישירה למחוק את הקבצים.

דוגמא אחרת לדבר היא כמו ניסיון להוציא גידול דרך פעולות חיצוניות. אתה יכול להתעמל, לאכול בריא, לשמור על אורח חיים בריא וכו' - אך כל זה לא יתרום במאומה להוצאת הגידול. הדרך היחידה להוצאת הגידול היא על ידי ניתוח פנימי.

כדי להפסיק את התקפי החרדה, צריך להגיע ל"גידול" - לתת מודע. כל עוד שאתה פועל במישור החיצוני של הדברים ואינך נוגע בשורש הבעיה, הסבירות שהתקפי החרדה יעברו היא נמוכה ביותר.

לסיכום, כדי להפסיק את התקפי החרדה, אתה צריך לעבוד עם שיטות המגיעות למה שמפעיל את ההתקפים - התת-מודע. כל עוד שאתה עובד עם שיטות "חיצוניות", כאלו שאינן מגיעות לתת-מודע, הסבירות שההתקפים יחלפו היא נמוכה.

נוסף על כך, אתה יכול לנחול מפח נפש שכן אחרי כל כך הרבה מאמץ, זמן ושינויים מרחיקי לכת שעשית שאינם עוזרים להתקפי החרדה לחלוף, אתה עלול להרגיש תסכול ואכזבה.

כדי לעצור את ההתקפים, אתה לא חייב לעשות "דברים חיצוניים". באופן תאורטי, אתה יכול לישון כל היום, לאכול רק מאכלים לא בריאים, לעבוד בעבודה מלחיצה או כל צורת חיים לא בריאה אחרת - ולא לסבול מהתקפי חרדה כלל. שכן ההתקפים כלל אינם נובעים מדברים חיצוניים, אלא אך ורק מהתת-מודע.

 

.

איך לעצור התקפי חרדה

        מתנה מיוחדת!
   מלא את פרטיך להורדה:

שם פרטי
 
אימייל     
      
בהרשמתך תצורף לניוזלטר שיגיע מעת לעת.
      פרטיך לעולם לא יועברו לאדם אחר.